Sunday, February 27, 2011

Menulis Kerana Apa???

Sejak dua menjak ni Yayansmum memang rajin update Blog yayansmum ni...sebelum ni yayansmum just jenguk kalau ada mase jerk...dalam 2 minggu yayansmum keep updating blog ni, yayansmum sedar sumthing happen to myself...actually, I'm writing for myself!!!>>>aper tu???hehee....rilek2...yayansmum explain erk...

Bila Yayansmum menulis ttg sesuatu, kesannya begitu kuat pada Yayansmum, laksana satu kuasa yang mendorong yayansmum utk buat yang terbaik dlam hidup yayansmum...apa yang yayansmum tulis tu seolah sentiasa bermain di kepala yayansmum...nak buat sumthing, sure yayansmum akan teringat apa yang yayansmum tulis...bila rasa down, marah, upset...yayansmum akan teringat segala kata-kata yang yayansmum coretkan kat sini...bila nak buat sumthing, yayansmum terfikir...adakah ini yang terbaik??just like what u've wrote????

YA!!!tu la yang jadik kat Yayansmum...pelik tapi benar....yayansmum realize sumthing, patut la pakar2 motivasi tu semua nampak teratur, tenang, bahagia dengan hidup mereka,sebab mereka sentiasa berada di dalam zon positif yang sekian lama diwar-warkan pada org lain...rupa2nya memberi kesan yg mendalam pada diri mereka sendiri! mereka ttp tenang walaupun mereka juga dilanda masalah seperti kita...coz mereka juga manusia kan?

kesimpulannya, mudah!yayansmum belajar sumthing, bila kita keep on menulis, berfikir perkara2 yang baik...maka akan jadi baik la....so, yayansmum akan terus berusaha utk kekal dalam zon positif yang yayansmum telah bina...insyaallah Allah akan terus bersama yayansmum sekeluarga...amin...amin..

MENULIS KERANA DIRI SENDIRI, INSYAALLAH ORANG LAIN JUGA AKAN MENDAPAT MANFAATNYA, AMIN...

0 Sweet Words: