Saturday, November 17, 2012

Masalah keputihan di kalangan Wanita


Assalamualaikum

KEPUTIHAN yang dihadapi kebanyakan wanita adalah sesuatu yang normal. Umumnya, setiap wanita mengalami keputihan kerana ia sebenarnya adalah proses perubahan hormon dan pembersihan yang mana sel sel mati dikeluarkan dari dalam lubang faraj .Secara biologi keputihan akan berlaku pada sekitar sebelum waktu haid bagi setiap wanita. Selain wanita yang sudah berkahwin dan hamil, remaja perempuan juga akan mengalami masalah keputihan, malah ada kalanya kanak-kanak kecil juga turut tidak terkecuali.Kebiasaannya remaja jarang mendapat keputihan kecuali mereka yang mengambil ubatan tertentu seperti mengambil ubat untuk penyakit diabetes, mempunyai sistem badan rendah atau seorang yang aktif secara seksual.


Adalah dianggarkan 75 peratus wanita yang sudah berkahwin akan mengalami masalah keputihan. Masalah itu berlaku disebab wanita berkahwin telah mendapat pendedahan seksual dan ini menyebabkan dirinya mudah dijangkiti.Mentelah lagi dengan pengunaan produk-produk intim masakini yang bertoksik seperti sabun,syampu & gel mandian menyumbang kepada gangguan flora bakteria sedia ada di dalam faraj seseorang wanita.

Keputihan hanya dianggap bermasalah atau abnormal, seandainya ia keluar terlalu banyak, berbau busuk dan hanyir serta menyebabkan bahagian sulit berasa gatal atau radang. Keputihan itu juga tidak berwarna jernih lagi, tetapi berketul-ketul seperti keju dan menjadi kekuningan serta kehijauan.Adakalanya keputihan yang keluar dengan banyaknya menyebabkan kegatalan yang amat sangat sehinggakan seseorang itu menggaru dan kulit vagina akan melecet dan terasa pedih atau seperti terbakar
Ishhhh!!risau jugak kan???Keputihan ni kalau dibiarkan melarat, ia boleh memberi jangkitan pada organ-organ lain pulak,nauzubillah. Jadi, sayang-sayang ladies semua, rawat la masalah ni dengan segera ye. Apapun pilihan anda, pastikan ia adalah semulajadi dan selamat.

Kami di Shaklee menawarkan penawar pada masalah ini.Produk kami adalah halal dan selamat utk digunakan. Alfalfa Shaklee ni mampu merawat keputihan dan juga bertindak seperti kacip fatimah. 


Ingin membuat tempahan???Ha...elok sangat la tu.Bulan November ni,ALFALFA ni ada PROMOSI taw!Memang rugi sapa tak ambik peluang ni utk merawat masalah anda. Harga mmg extravaganza vavavoom, meletupsss taw!Tak caya, contact la YM.(^_^)

Contact YM :
Your Shaklee Independant Distributor

SMS / Whatsapp : 013-2905020

Email : yayansmum@gmail.com


5 Sweet Words:

dwatyKNY said...

Pernah terpikir nak pakai product... Tp x jadi coz takut ada efect....

Salam ziarah...

Miss N™ said...

pelbagai ek khasiat ni...

yana lyana said...

produk shaklee ni bagus kan..sy baru consume skincare set selama 2 bulan..memang best! :)

Riena Haiqal said...

terbaikkkk la.. berkobar2 rasa nak join tapi belum ada masa nak g bandar.. nanti saya inform YM k

boni kacak said...

owh..rupanya kanak2 pun boleh kena masalah keputihan jugak ye?? saya baru tau