Sunday, March 13, 2011

Aku dah Get Ready dah!^_^

Assalamualaikum....

Yayansmum just nak share story morry kat ofis Yayansmum pagi tadi...(Sunday is working day yer kat Tganu...jgn lupe..huhu...)Bila sampai kat ofis jer...masing2 sebok share feeling masing2 pasal Tsunami kat Jepun...Yayansmum pun tak ketinggalan gak la...yelah, sapa yang tak risau kan...

Tapi, dalam risau2 tuh...tetiba ada pulak member yayansmum buat kitorang tergelak besar...!(bukan nak persendakan Tsunami, okey?)....apa taknya, dengan penuh semangat waja...member yayansmum tu cakap...

"Eh...aku memang dah risau giler weii...aku mmg dah get ready dah!aku dah siap beli susu n pampers anak aku, beli roti banyak2...buat stok!cemas giler weii...mmg aku prepare giler2 dah la ngan family aku...kitorang siap tumpang umah akak ipar aku that nite...yelah, umah dia tu at least selamat
sikit!"


*Perhatian~~~~Sila gariskan perkataan "SELAMAT" tu yerk...^_^

Biler dier cakap camtu...Yayansmum pun curious gaks..setahu yayansmum umah akak ipar dier yg yayansmum kenal tu...lebih kurang 1km jerk dari umah dier!

Dengan penuh rasa curious, yayansmum pun bertanya...hehe....

"Eh! umah akak ipar ngko tu yang kat area belakang umah ngko kan???, ke ngko ader akak ipar laen agi????""

"a'ah...betul la...aku ingat siap nak call ngko n family ngko lagi...nak ajak duk skli la...kesian kat korang pulak..." (ala-ala prihatin tuh...^_^, baguss...baguss)

"Haaaa????ko ni pun kalau nak ajak lari...ajak la tempat jauh sikit ke...tinggi sikit ker...ni...same gak...takde maknanya!!hahaha!"



Satu ofis gelakkan mamat tuh!!!hahaha....kesian member yayansmum tuh....innocent sunggoh la...hikhik...kot iyer pun prepare...gi la tmpt tinggi ke apa ker...kan...like, bukit ke...gunung ke...(aisey...over ke Yayansmum nie,..^_^)tapi, pandai pulak dier tu menjawab balik....

"kang ngko nak lari drpd Tsunami, tak pasal2 kene baham dek Rimau!" Aiseh...pandai pulak kenekan kitorang balik...huhu...


Bila dipikir2kan ,yelah...kuasa Allah....Dia yang menentukan segalanya...kalau itu yg Dia suratkan...tiada apapun yang boleh menghalang...Tapi...jangan menyerah, sebelum berjuang...tu yang penting...tak gitu??? ^_^

1 Sweet Words:

storyfromme said...

amboi, ambik langkah berjaga-jaga betol :)