Monday, July 16, 2012

Org Mcm nieh pun ader??


 Assalamualaikum

Ni Pulak dialog YM between customer yang call kitorang regarding TGV Cinema. Dialog yang agak-agak membuatkan YM rasa mcm nak…owhhh!tidakkk!

Dialog 1

YM : Hello, gud morning.It’s Mesra Mall. May I assist you?

Customer : Ape citer terbaru minggu ni yer??

*Astagfirullah, tak bagi salam hape, trus2 je terjah!, haihhh!*

Dialog ke-2

YM : Hello, gud morning.It’s Mesra Mall. May I assist you?

Customer : Saya nak booking tiket “Hantu Mak Limah”, 2 keping. Saya nak seat yang tengah-tengah yer. Senang sikit, Nampak semua.

YM : encik, nie pejabat pengurusan encik, bukan TGV cinema.

Customer : Owh!yer ker? Awak boleh tak tolong belikan?Nanti saya datang ambik kat kaunter.

*Sigh*sabar….sabar…tengah tahan hati…*

YM : Maaf encik, tak boleh. Kami takde servis camtu. Encik boleh booking thru online ye encik.

Customer : Alah!leceh la booking online. Tolonglah, pls…pls…saya dari Kuala Terengganu ni, cik. 2 jam tuh dari Mesra Mall.Kalau saya sampai kat Mesra Mall, tiket habis macamana, ha???Bukan dekat saya nak travel!

***Haihhh!marah kat YM, Nampak!sabo nieh…sabo…***

YM: Sebab tu saya kata, encik boleh order online.Senang dan cepat.Encik boleh masuk je ke website TGV

Customer : banyaklah senang!cakap jelah taknak tolong!

Pappp!hempas tepon!Aikkk????Marah pulak. Ym cakap betul ape kan?Cuba korang bayangkan kalau ada 50org macam ni nak dihandle.Astagfirullah, ampunkan aku……Huhu...

Seb baik la YM tak jadi Customer Service, just tolong2 je kekadang tuh. Bengkek jugak jadi CS nieh kan?ekeke.

Tingat pulak YM, dolu-dolu masa YM keje ngan Kenny Rogers Roasters as a cashier. Ada sorang customer Melayu campak duit kat muka YM sebab bengang kene tunggu lama, takde waiter entertain nak bagi bil kat dier coz waktu tuh Restaurant tgh pack gilerr! YM masa tu, control, kutip duit yg jatuh tuh , bagi balance kat dia, senyum then ckp terima kasih lagi ha, walaupun dlm hati, hanya Allah yg tahu.Tapi klu YM bertindak mcm dia gak, takde beza la YM ngan dia kan?:)

Chinese Guy yang Q-up belakang dier, boleh geleng kepala n cakap kat YM, “Org macam ni pun ada kaaa???”

Alahai….

16 Sweet Words:

safurara said...

manusia! mmg mcm2,pelikan.tindakan dorg mcm org gila.tp cmpak2 duet tu mmg melampau!

Lyaa Suriany said...

lya yg keje bidang cust svc ni rase nk hantuk kpla kt dinding je

nanieydotcom said...

mahalnye pengalaman akak.. hanya org yg kesabaran yg tinggi je leh thn.. tp kdg kite dgr CS selalu layan buruk. and mybe bnda ni happen bile cust byk songeh.. sigh**
Mcm2 jenis mnsia yg ada kn..

Rozie said...

aduh kena bnyak sabar bila berdpn dgn custemer yg mcm2 ni... Yg cmpk2 tu lg dasyat fuh. .kalau saya mau menangis..

Izan Ishak said...

dah nama pun manusia kan YM... mmg perangai macam ni ada di mana2... sabo ajelah.

Unknown said...

Kalau kepala hangin mcm sye x bole la jadi CS...hihi kang tak pasal2 kena buang keje =P

Buang duit tu bukan ragam dah, tu x da adab namanya

vblogklasik said...

Peh.. men campak2 wet lak. Sgt kurang ajar. Byk 2 pn hangin. Apa nk jd org zaman skrg ni. ish3

Unknown said...

orang macam ni tak betul kot?hehehe

Unknown said...

budi bahasa budaya kita? lol.

first class facilities,third class mentality.typical.

Ardini Humaira said...

macam2 perangai, kan.. huhu

Riena Haiqal said...

kalau kena dengan aku mo dia aku marah balik.. sudah terang2 orang cakap tiada khidmat macam tu mo juga marah2.. dia ingat dia sapa mo marah2 macam tu...

Unknown said...

siap campak duit...sadisnya...cam x beradab...
sabar je la...tp klo sy sure nangis..huhu

ida =) said...

adoiiii....
mula2, rasanya suara buat xde tone. mcm robot. kalo lama2, hangin la jugak :)

Zie Madini said...

hahaha...yg tang nk beli movie ticket tu mmg bikin zie gelak sorg ar. boleh plak dia soh YM pi belikan. ceh :D

Madam iEeDaZ said...

aduhai..mcm2 ragam orang YM jumpa eh..kadang2 seronok kadang2 naik geram la plak kan..

Miss N™ said...

Bila berdepan dgn cust ni mmg kena byk100x sabar..!