Wednesday, November 13, 2013

Kita Tarik yang baik-baik je ok?

Assalamualaikum


Pernah tak korang fikir...bila korang rasa happy semacam je hari tu, mak aih!tetiba banyak betul perkara-perkara yang best-best jadik hari tu?kejap2 dpt berita gembira....

Then...bila satu hari tu, korang rasa diri korang ditimpa malang, tak habis-habis ditimpa malang lepas tu...lepas satu...satu...lahaiiii....sabo jelah...

Sebenarnya, tanpa kita sedari...apa yang kita fikir,sangat-sangat mempengaruhi apa yang ada di sekeliling kita.Kita ni umpama MAGNET.Magnet yang mampu menarik perkara-perkara di sekeliling kita. Tapi yang positif hanya menarik yang positif dan sebaliknya. Positif tak boleh menarik negatif. 



Kalau minda kita positif,maka kita akan rasa lebih gembira dan bahagia.Buat keje pun dalam keadaan happy je,so kita akan dpt hasilkn sesuatu yang lebih baik berbanding kita buat keje dlm keadaan yang stress dan tak ikhlas. 

Kita manusia,yes betul....bukannya tumbuh-tumbuhan kan?ye betul...adakalanya kita rasa stress,rasa down,negatif aura mula menyelubungi diri.Korang nak menangis...ha, nangis laaa,klu itu boleh buat korang rasa lega.Allow yourself...yes, boleh...biarkan negatif tu masuk.Tapi.....sekejap je!Jangan biar lama-lama sebab aura negatif tu akan cuba menguasai kita, which is NOT good.Yes, Not Good at all!

Then, bangun!Lawan yang negatif tu.Kembangkan aura-aura positif kalian.Yes, good things will always WIN!ofkosss....!Allah bagi ujian untuk menjadikan kita lebih kuat dan tabah.Allah swt tidak akan menguji hamba-hambaNya di luar kemampuan kita.See???Allah swt sayangkan kita kan???Dia tahu kita mampu melalui semua tu...Dia tahu!

Jum kita bayangkan yang baik-baik je.Fikir yang baik-baik je, inshaAllah yang baik-baik je yang akan menghiasi hidup kita.Hanya kita yang mampu menentukan kita nak jadi Magnet Positif atau Magnet Negatif.U decide???


xoxo,

Ayu Yayansmum





2 Sweet Words:

Unknown said...

ok..ok..nak pikir positif je pasni...

Puan Ida said...

sangat setuju
think positive je
salam perkenalan dari ida
jemput singgah blog ida ye
umielman.blogspot.com
dah follow blog ni no591