Sunday, February 2, 2014

'Menuai la di tempat yang anda Tanam!"

Assalamualaikum 


YM selalu ingatkan diri YM sendiri yang tidak ada jalan pintas untuk berjaya. Kejayaan yang sebenar memerlukan usaha dan kerja keras yang tidak berbelah bagi.Bukan saja kerja keras malah airmata yang jatuh sepanjang jalan menuju kejayaan tu pastinya bukan setitis dua.

YM selalu ingatkn diri sendiri yang tanpa usaha keras,keringat dan airmata yg jatuh sewaktu mengusahakan "ladang" YM, mana mungkin YM akan melalui proses menuai hasil!tidak ada jalan mudah/pintas utk berjaya.

Sewaktu kecil,YM melalui pengalaman yg sangat-sangat berharga bersama ibu YM.YM membantu ibu Mengusahakan sawah padi.YM masa tu baru berusia 11tahun dan telahpun belajar melalui semua proses menyemai anak benih,menanam padi guna kuku kambing sambil berenang-renang kat bendang,menjaga pokok padi tu dari si siput yg suka menganggu dan membersihkn dari lalang2 n rumput yg mungkin menganggu tumbesaran padi tu supaya pokok padi tu membesar dengan sihat!

Terasa perit sgt masa tu.Berhujan berpanas dengan Ibu.Selalu je rasa mcm malassss nak pegi bendang ngan Ibu,panasss, tak selesa, macam2 lagi.Tapi tatkala menyuap nasi ke mulut dan Ibu kata, "ni la hasil tanaman kita", YM rasa happy dan bangga sgt!Bangga sebab tu la hasil dari kerja keras YM dgn Ibu.walaupun masa tu YM masih belum cukup faham konsep tu.... 


Ayu Yayansmum

Founder of Aryan business Grup

‪#‎WorkingfromHomeTeam‬

1 Sweet Words: