Wednesday, May 21, 2014

Return to Zero!

Assalamualaikum

YM just nak share tentang cite yang YM tengok semalam kat TV @ lifetime.Time melipat kain adalah time yang sgt best utk tgk TV,huhu.Tu jelah masa utk mak-mak mcm YM nieh nak layan citer.

Cite yang YM tgk kali ni sangat menarik dan menyentuh hati YM, tu yang terbawa-bawa pada penulisan blog nih.Jalan cerita ni sangat menarik.Lagi menambah kehebatan cite ni sebab cerita ini adalah berdasarkan kisah benar.Kisah yang benar-benar terjadi, bukan ilusi atau bayangan si penulis skrip.


Ni kisah pasangan suami isteri yang terpaksa melalui masa-masa getir bila diorg dapat tahu anak yang dikandungkan oleh si isteri sudah tidak bernyawa lagi.Kehidupan selepas tu yang sangat sukar utk diorg lalui....

Meleleh jugak la ayaq mata nie..huhu.Especially time pompuan tu lahirkan anak dia yang dah meninggal dunia tu....alahaiii.... its really touch my heart!really.Bayangkanlah kalau korang kena lahirkan anak korang yang korang tahu dah tak bernyawa secara natural.Huhuhu.Really cant imagine it!Bila dia dilahirkan,korang dah tahu yang korang akan kehilangan dia.Allahuakhbar...sedihnya hanya mereka yang melalui la yang lebih tahu kan?

Tapi yelah...setiap yang terjadi tu pasti ada hikmahnya.Menjadikan kita "orang baru" yang lebih menghargai kehidupan sekiranya kita berjaya belajar daripada apa yang terjadi....Cerita ni memang memberi kesan juga pada YM as a Mother...as a Woman.

Life is too short to be sad,we have to appreciate every minute of it.La Tahzan,Allah swt kan ada.... alhamdulillah.

2 Sweet Words:

Belinda Adzmi Ibu Ilhamny said...

bestnyerr kenapalah tak tertengok semalam (sebab layankan anak2 nak exam rini).. lepas cerita mama tak terjumpa dah cerita yang kena dengan jiwa.. rasanya ni mmg kena dengan jiwa.. sbb td tgk trailer dia... sib baik ada ulangan

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam YM..klu tonton filem/citer yg menyentuh hati mmg hati kita mudah trusik kan..