Monday, April 13, 2015

Melepaskan "Stuff" kesayangan itu sukar,tapi berbaloi!

Bismillah


Tudiaaa..lama benooo tak update blog ha.Punya la busy sampai tak nyempat2,hihi.Idea tu memang ada,tapi tak sempat nak mencurahkan pada blog je.YM busy sikit ngan proses let go barang-barang lama yang masih elok dan yg masih ada value.Plus,YM busy juga attend appointment doctor untuk my son & myself also.Huhu.
Kebanyakkannya YM let go Tudung-tudung YM.Tak sangka uols,ramai juga peminat tudung2 tu.Of course la YM reducekan 50% - 60% daripada harga asal.Yelah,prelove kan,takkn la nak jual mahal-mahal.Tapi kan,ramai je YM tgk yang let go Preloved items tu dengan harga yang agak mahal.Sudahnya,lambat sangat terjual.YM nak percepatkn proses tu,thats why YM jual murah-murah je.Lagipun brg2 tu semua kan kita dah guna,jadi bg YM mcm tak elok pulak kita jual memahal kan?Lagipun tak nyabo gak clearkan otak serabut bila nengok almari tu.Bila almari pakaian dan tudung2 tu dah banyak space yang kosong,rasa alahaiiiii leganya.Rasa happy je tgk tak banyak sangat dah barang dlm tu...almari boleh bernafas dgn bahagianya,hihi.
Mmg tak dinafikan time nak let go semua tudung-tudung tu kan,rasa mcm lahaiii....semua taknk let go taw,sayang sangat rasanya.Tapi bila memikirkan nak clearkan almari yang melimpah tu dan nak jayakan plan debt-free YM tu,ok...kuteruskan jua.Alhamdulillah,hasil let go tudung-tudung & baju-baju lama yang masih sangat elok,adalah hasil dalam RM400+. Not bad kan?Boleh la YM guna untuk bayar hutang2 berkaitan dan buat saving sket.Perjalanan YM untuk debt-free masih terlalu jauh,tapi inshaallah target YM tahun ni juga setel 3 keping CC tu.Aminnnn...no more hutang CC dah lps nieh.Inshaallah.

Owh ye..pada kawan-kawan yang nak tahu apa tips YM clearkan wardrobe yang melimpah tu, boleh baca kat sini ye-- > Tips Mengemas Almari yang Melimpah!
Ok juga la YM let go brg2 nie coz al-maklumlah skrg ni kan dok heboh pasal GST tu,so at least boleh la YM dpt income tambahan sikit kan.Lagipun,YM masih lagi dlm proses menabung utk simpanan pembedahan Jantung anak YM,Aryan nieh.Mudah-mudahan la dipermudahkan.Moga-moga YM konsisten dalam usaha YM nak setelkan segala hutang-hutang piutang nieh.

Ada juga beberapa barang yang YM bagi pada sedara-mara yang YM tahu diorang mmg sgt perlukan.Ofkos,tudung2 dan baju2 yang masih elok.At least,manfaat berterusan bila kita cuba membantu kan?Lagipun,bila barang-barang ni berkurangan dan tak melimpah sangat kita boleh hidup dalam keadaan yang lebih tenang dan aman tanpa berserabut kepala menengoknya kan?Hidup pun lebih manageable kalau tak banyak sangat stuff dalam rumah kita kan? :)
 
                                                        

2 Sweet Words:

Syira Lokman said...

selamat malamm :) syira jenjalannn sini sementara cuti midsem..hehee

aksarafendi said...

wanita dan koleksi tudung, berpisah tiada..hehehe