Tuesday, April 21, 2015

Tips menurunkan berat badan

Bismillah

Weyhhh laaa...sapa taknak slim melim uolss!ofkos la semua nak!YM tahu...Semua tgh hunting tips turunkan berat badan, tips nak kurus, cara menurunkan berat badan,dan mcm2 lagi la kan?Siap ada yang nak tahu rahsia artis kuruskan badan,specifically rahsia kurus artis Malaysia,katanyaaaa kan????
Well, meh YM share a few tips general yang sememangnya mampu menurunkan berat badan kalau kita betul-betul berdisiplin,retis-retis tu pun buat benda sama la nak turunkan berat badan,hehe


So ni antara tipsnya yer.. :
- Kuatkan keazaman untuk turunkan berat badan!Anda sanggup buat apa sahaja untuk menurunkan berat badan,selagi tak memudaratkan diri sendiri la.Contohnya buat benda-benda yang membahayakan kesihatan diri sendiri.
- Berhenti makan semua makanan yang berunsurkan "simple carbohidrat" seperti tepung,gula & kentang.Makanan jenis ni akan menaikkn paras gula dalam darah dan pankreas akan melepaskan insulin untuk menukar semua lebihan gula tersebut kepada lemak.
- Minum air masak/kosong lebih kerap.Kurangkan meminum minuman bikarbonat,jus buahan yang diproses dan sebagainya.Air kosong akan membantu untuk membuang toksin daripada badan.
- Meningkatkan pengambilan fiber dalam diet harian anda.Cuba makan 5 hidangan buah/sayuran dalam sehari.Fiber mampu membantu membuatkan kita rasa kenyang lebih lama dan menyekat selera makan kita yang membuak-buak.Kebanyakkan makanan yang berunsurkan fiber ni sememangnya sangat rendah lemak.
Thats why YM sarankan supaya client YM mengamalkan Cinch Mix Shaklee yang sememangnya kaya dengan fiber.Memang ramai client YM yang inform sejak amalkan Cinch Mix nieh,diorang rasa kenyang lebih lama dan sekiranya mereka minum Cinch Mix 1/2jam sebelum makan tengahari ataupun malam,mereka akan makan dlm kuantiti yang sedikit sebab Cinch Mix akan membuatkan diorang rasa kenyang.Takleh nak push makan lebih-lebih dah.Hehe.
Minuman yang mengenyangkan!
- Menaikkn metabolisme badan.Cuba untuk makan 5 hingga 6 kali sehari dlm kuantiti yang sedikit dlm masa berselang 2-3 jam between meals.Lebih kerap makan adalah bagus untuk menaikkn metabolisme badan,tapi bukan dalam kuantiti yang banyak ye.So,bila metabolisme badan naik,badan kita akan menjadi pembakar lemak yang bagus.
Kami di shaklee juga suggest Lecithin untuk membantu badan membakar lemak kerana lecithin secara semulajadinya adalah pemecah lemak.So,bila amalkan Lecithin ni,ini akan menghalang badan kita daripada menyimpan makanan yang kita makan sebagai lemak dan menyingkirkan ia daripada badan.Awesome bukan?Kalau nak try, whatsapp je number tertera ye.Harga mmg sangat-sangat berpatutan,dun worry.
- Kurangkan memakan makanan yang diproses seperti,makanan segera (pizza,burger,kentang goreng,dll),makanan yang tinggi sodium seperti maggi,makanan dalam tin
- Jgn makan di waktu malam.Di waktu malam,badan kita telah pun bersedia untuk tidur dan secara semulajadi memperlahankan proses-proses dlm bdn kita.So,bila kita makan di waktu malam,apa yang kita makan tersebut tidak mampu diproses dengan baik oleh badan dan akan disimpan sebagai lemak di dalam badan.
Kita sememangnya mampu dapatkan berat badan ideal sekiranya kita rajin berusaha untuk mencapai matlamat kita.All the best semua!
Owh ye...nak tahu apa rahsia Ibu beranak 3 ni turun 20kg??? Tonton video comel ni ye...hihi..

                  
Maklumat Lanjut, sms/whatsapp YM : 011-21121422

1 Sweet Words:

Sham said...

turunkan berat badan bukan utk penampilan semata-mata...lebih penting utk kesihatan sebenarnya kan...