Saturday, December 5, 2009

Counting the days... 15th Dec 2009...to be induced!

Berdebar-debar gak aku rasa bila Doctor advise aku bersalin lebih awal dari yang dijangka...supposed to be my EDD is 24th Dec nie, but kene admit lebih awal, which is 15th Dec....Doc kata, lebih selamat kalau Baby dilahirkan awal coz blood pressure aku makin tinggi....so, I've decided to go for it....for the sake of my baby...

Tapi, dalam masa yang sama, aku risau gak...coz berat baby sekarang doctor gitau cuma 2.3kg jer...kesian Baby....doctor tak komen apa2 pulak, just said...doctor dapat kecik sikit berat baby and hopefully akan dapat lebih 20% from berat skrg....at least.....

satu lagi, cerita2 yang kudengar pasal induce nie....kebanyakkan crita yang aku dapat, semua kata sakit yang amat....sakit yang macamana pun aku takleh gambarkan...tapi, mujur la...ibu dan ibu saudaraku pernah melalui proses nie dan diorang dengan tenang cakap...biasa jelah, macam sakit nak bersalin normal gak....jangan risau....aku harap2 camtu la....

Semoga aku dapat melalui pengalaman nie dengan jayanya kelak, demi anugerah Allah yang tidak ternilai ini.....insyaallah...

0 Sweet Words: