Sunday, December 13, 2009

Dah start bercuti.....

Erm....lega rasanya coz berjaya settle kan keje2 kat ofis...walaupun terasa ader yang tak settle lagi...hehe...tapi, takleh layan perasaan tu coz alamatnya tak bercuti la aku....

Hari ni, aku ambik "annual leave" yang tggl sehari je lagi utk tahun ni...kire kes nak habiskan cuti tahun gak la ni...Then, esok is My maternity leave...HR kitorang leh bagi in advance beberapa hari utk maternity leave....alhamdulillah....tapi, aku ambik sehari jelah in advance...bukan apa, nak spend lama sikit ngan my baby nanti... :)

Ramai yang kata My tummy dah semakin turun...tanda2 dah nak bersalin...entahlah...aku harap2 boleh la bersalin tanpa kene induce....tapi tggl sehari je lagi nak kene induce...nampak gaya macam kene induce gak la....nak wat camner....redha jelah....

Berdebar2 sekarang ni....takleh nak imagine what will happen....macamana aku nak berdepan dengan semua tu???? adussss....kecut perut aku....terutama bila teringat2 time aku buat CTG ( check jantung baby ) last week....ada sorang lady tu dah nak bersalin....aku tgk macam teruk sgt sakitnya....asyik aduh!aduh!...ish! ngeri aku....

Tapi, bila fikir2...nak taknak aku kene hadapi gak...."kene kuat semangat..." my family selalu pesan.....insyaallah...tgh mengumpul kekuatan gak ni....harap2 aku kuat utk hadapi apa juga kemungkinan nanti.....Lagipun, tak sabar rasanya menatap wajah yang tersayang nie....

Semua preparation aku dah buat....harap2 takdelah yang tertinggal....check list yang aku dapat dari blog permatahati jadi panduan aku....setakat ni....semua dah ada.....

Yang tinggal skrg....hanyalah berdoa....semoga segalanya berjalan lancar..... dan My Baby and I will safe and healthy....insyaallah.....

0 Sweet Words: