Friday, June 8, 2012

Confession of A Bad Mother

Assalamualaikum....

Nie semua mesti tak sabar nak tahu pasal "pengakuan seorang wanita / Ibu" yang YM promise nak citer kan?hehe.Sabar-sabar. YM nak citer la nie. YM translate kan sket2 utk korang yer, baru feeling sikit. Hiks....



"Aku benci kanak-kanak.Aku bencikan mereka sejak aku kecil di mana aku terpaksa menjaga adik-adikku.Kanak-kanak selalu je demand macam-macam, selalu je kotor dan selalu, selalu dan selalu merampas masa yang sangat-sangat bernilai. 


Things would be fine kalau aku tak jatuh cinta! Lelaki idamanku terlalu istimewa daripada segala sudut kecuali satu : dia sangat sayangkan kanak-kanak dan tak sabar-sabar nak jadi seorang ayah!. Ini adalah berita buruk utk aku.Macamana aku nak beritahu dia yang aku memang taknak ada kaitan langsung dengan makhluk nakal itu! Sekiranya aku buat pengakuan pada dia, aku akan dianggap sebagai org yang mungkir janji.So, aku tipu dia dan bagitau yang aku juga tak sabar nak membina keluarga bersama dia.

He took my word for it. Setibanya kami di rumah setelah balik dari berbulan madu, tiba-tiba terpacul daripada mulutnya, "Florence, rasanya sudah tiba masanya utk kita ada famiy sendiri!" Aku cuba menenangkan hatiku yang sangat-sangat geram pada masa itu dan sekali lagi aku telah membohonginya dengan meberitahu yang aku juga sudah tida sabar-sabar punya anak padahal dalam masa yang sama aku telah mengambil pil perancang secara sembunyi-sembunyi. 

Walaupun aku berusaha sehabis baik namun aku sendiri tidak tahu mana silapnya, aku akhirnya mengandung jugak, mengandungkan Patricia!
Suamiku begitu gembira dengan berita ini tapi aku bencikan setiap inci detik-detik mengandung nih!aku rasa tidak selesa, aku rasa hodoh, hodoh dan hodoh!Badanku selalunya berada dalam keadaan yang cantik dan bertenaga tapi bayi ini telah merosakkan penampilanku selama 9 bulan. Aku tak boleh keluar rumah apatah lagi pergi berparti ke sana-sini.Aku pernah juga curi-curi merokok sebatang-dua. Why should I have to give up everything for a baby I didn't want??

Bila Patricia lahir dia begitu sempurna. Sejujurnya, aku  berharap dengan mendukung dia akan membuatkan aku bertukar fikiran tentangnya, tapi apa yang aku rasakan adalah keletihan dan kemarahan yang tidak berkesudahan. Bayi ini telah merampas kebebasan aku. Aku adalah seorang Ibu sekarang dan terang-terangan satu perkara yang sangat-sangat penting dalam dunia ni.Aku tak boleh merokok atau menunjukkan sesuatu sikap yang buruk di hadapan anakku.Semuanya, peraturan, peraturan dan peraturan dan selalu tentang dia!

To be continued...............

YM sambung part 2 yer?Jgn mareee...(^_^) Panjang sangat noks...Hiks....

13 Sweet Words:

safurara said...

ala tgh syok baca nih.hehehe.kalau dh update bg tau eh.takut terlepas.hehehe

Hidayah said...

singgah baca sambil carik tabung tapi hari nih cam takde iklan langsung..?

huhu..

xpe..

tengahari nanti kita singgah lagi yer..

(dah la itu aje yg kita mampu buat utk tlg..
geram jugak dengan nuff nih kenkadang...)

:)

Rozie said...

Ala... tak pa sabar....
emmm tak patut betul... mudahan dia berubah hati...

Deq's Qienz said...

ader jugak mcmni ek..pelik betul..

- AZIE - said...

alahai YM, baru excited nak baca..kena tgu next entry la

Errah Najwa said...

sampainya hati..even xkwen lg xde anak..ttp rasa grm gler2 kt dia tu..

Reena Sidek said...

ada sambung... tak saba nak tahu kesudahannya...
mudah2 sifat keibuan dia ada dalam diri dia..
sian kat anak dia... kalau dia membenci zuriat dia sendiri... huhuu

dieyna said...

lor.. sambung cepat.. tak sabar nak tau ending ni

Riena Haiqal said...

Mak ai... Bikin geram juga baca kisah ne ya.. Mo tau sambungannya la....

Madam iEeDaZ said...

isshh sedih nye baca..napela die berpk begitu..pdhal saat mengandung adalah saat yg sgt paling bgia skali kan..tak sbr nk tgu smbgan cite :)

Unknown said...

aiseh..saspen + geram suda...

Unknown said...

wah!! menarik cerita ni..tak sabar nak tunggu episod seterusnya..apakah yang bakal terjadi pada patricia??

Cikrosecute said...

memang geram kalau ibu camnie...