Monday, July 16, 2012

Jap!Jap!Jap!


 Assalamualaikum

Today is hectic day for me!owh!Myyyy!Rasa macam nak tarik2 rambut!Eh!Rambut kat dalam tudung, eh!No-No.Mane bleh.Huhu.

YM dah le kene compile 2 reports yang penting ari ni,dalam masa yang sama kene jadi Customer service pulak kejap until 2pm coz Customer service syif pagi emergency leave pulak dah.Aduh…

Tepon nieh, pandai pulak, kalau CS ader takdelah pulak dier rajin berdering.Bila YM jaga, hamboiii, berdering2 ha.

# Dialog yang buat YM stress hari nieh, huhu*

Customer : Cik, boleh saya dapatkan nombor telefon kedai Telefon ZiZi?

YM : Maaf cik, kita takde kedai telefon nama tuh. Kedai  telefon ZickZack Telekomunikasi ada la, cik.

Customer : Alarr!sama lar tuh. Ada tak nombor telefon tuh? *berlagak pulak, huhu*

YM : Sebentar ye Cik.

YM pun godek-godek la kat directory YM.Ada la dlm 2-5 minit gak YM hold panggilan tuh sebab my PC lembeb, huhuhu…

YM : Okay, Cik.Number Kedai Zick-Zack 09-864…

Customer : Eh!jap..jap…jap..nak ambik pen jap.Eh!mana pulak pen nie?jap-jap…

Lebih kurang 5-10minit gak YM menunggu. Haihhhh…dah tahu nak mintak number fon,nape la tak get ready pen.Selalu je camni taw.Ish-ish-ish…tak faham…..

Customer : Okay…apa nombornya?

YM : 09-8-6-4…

Customer : Eh!jap-jap…

YM : *sigh*

Customer : okay,0...-9...-8...-6...-4... (satu-satu sebut okay, slow lak tuh…)

YM : 0-0-1-6,- *try to slow down*sigh*

Customer : 0-0-1-6 (the way dier sebut YM rasa dia tgh tulis number tuh slow…alahai…Okay, saya ulang…

YM : Takpe cik, saya ulang…09-8640016, okay?

Trus je YM potong, Kalau nak nunggu dier ulang, aduhh….lagi lama, dah le my boss terpanggil-panggil nak reports…

Stress-stress…huhuhu. Tu korang tak baca dialog customer nak order ticket Muvie ngan kitorang lagik,lagi le haru. Diorang nieh, kekadang maen bedal jer number.Bukannya nak mintak number fon Cinema, straight je nak book tiket.Haihh..

Nak tahu antara dialog nak oda tiket tuh?

Hahaha!

5 Sweet Words:

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

hahaha mcm2 karenah customer ni kan

ida =) said...

Biasalah customer. Walau rasa nak marah, simpan aje. Marah kt belakang. Depan kawan2 aje. Imej company kena jaga

ayut said...

hahaha..tensen2..tp teringt gak dlu time mula2 msuk keje.kalau bt pick up kan kna amek reference booking no.slalu tcari2 pen bila dia nak bg.sbb tak tahu lg time tu.skrg dh siap2 ready dh smua baru g tpon.penglaman mengajar to be better person! :)

Riena Haiqal said...

bolehbikin tension kalau selalu macam tu... sakit jiwa dibuatnya.. macam2 ragam la dorang ni..

Miss N™ said...

haih..sabo jelah ye kak..