Tuesday, April 23, 2013

Rahsia Kecantikan Kulit Wanita Korea

Assalamualaikum...


Owh...kali ni nak sok-sek pasal kecantikan kulit pulak.Kali ni nak cite pasal kecantikan kulit wanita Korea. YM memang dari dulu mengagumi kecantikan kulit wanita2 korea ni taw...



Most of my frens yang dah pun sampai kat Korea mesti akan sok-sek-sok-sek pasal kecantikan kulit org Korea.



Ni antara komen kwn2  yang dah pun sampai ke sana—>
"Ish2..kooo..kulit diorg mcm telur dikupas, bukan je putih, tapi licin taw tak??mata aku ni ha...memang asyik betul tengok kulit diorang taw!”


Cuaca diorg sejuk, sebab tu diorg putih kot kan?.Owh!no-no-no.Bukan tu saja faktornya taw..kalau nak tahu Korean ni memang sangat-sangat-sangat “Beauty skin conscious” taw! diorang serius yang amat pasal penjagaan kulit diorang taww!

You will be amazed kalau tengok berapa jenis skincare products yang diorang tempek kat atas muka selepas basuh muka diorang bersih2 taw!Toner, moisturizer, serum, eye cream, sunscreen, mcm2 lagi laaa.Dengar2 citer at least 10-20 produk yg diorg tempek kat muka sebelum menempek Makeup!wooo...banyaknyee...(>_<)

Diorang spend more time utk jaga kulit diorang..bukan spend more time utk menutup cela kat muka diorang ngan makeup.Tgk jelah makeup diorang...natural jeww kan?


Tapi…aaa…aaa…aaa..bukan skincare products je ye rahsia kecantikan kulit diorang tu. Ofkos la dalaman sekali.Diorang akan pastikan diorang menjaga kulit diorang bukan sahaja luaran tapi juga dalaman.Tgk jelah hasil kajian tentang pengambilan suplemen wanita-wanita Korea ini –

Hasil Kajian University College of Medicine Seoul, Korea.

Senarai top 3 Vitamin di kalangan wanita 18- 39tahun:
  
1. Multivitamin


2. Omega-3 


3. Gamma Linolenic Acid (GLA)


3 suplemen ni menduduki carta yg teratas dan bila YM buat kajian sendiri apa kaitan semua suplemen ni dengan kulit, wahh!patut lar yang teratas…!Cuba korang tgk apa khasiatnya utk kulit...



So, kalau nakkn kulit yang cantik macam diorang, bukan je kena amalkan gaya hidup yang sihat, minum air sekurang-kurangnya 8 gelas sehari, malahan suplemen juga memainkan peranan yang sangat penting.


Babe, nak kulit cantik, kena lah rajin sikit.Nakkan hasil yang terbaik kenalah usaha lebih sikit.



Zaman sekarang ni bukan macam zaman org tua kita zaman dulu, pencemaran di mana-mana, even kita dok diam2 kat dalam rumah pun, kita akan dapat gak melalui air yang kita minum, yelah kita tak boleh jamin yang air yang kita minum tu 100% bebas logam2 berat kan?pastu, penyembur serangga yang kita gunakan, mcm2 lagi la.

So, nak taknak suplemen ni dah jadi macam satu kemestian untuk kita untuk mengoptimumkan penyerapan nutrisi dalam badan untuk menentang semua yang tak elok tu…so, fikir-fikirkan dan selamat beramal!(^_^)

Kalau berminat untuk dapatkan 3 suplemen ni, yang ternyata selamat, semulajadi & berkesan...boleh la contact YM k?

 I called it - Korean Beauty SET
Your Shaklee Independant Distributor
ID 889833 Puan Ayu
sms/whatsapp (preferred) 011-2112 1422
email : yayansmum@gmail.com
WeChat: ayumiszaura
 

1 Sweet Words:

pinky said...

kulit mereka sngt cantik... teringin jgk nk mkn suplement2 ni...tp kena cari yg jenis air...hahhaha...