Tuesday, January 21, 2014

Aku Maafkan Kamu

Assalamualaikum


Aku Maafkan Kamu....
Atas semua fitnah yang diadu domba,
atas hati-hati yang diracuni utk membenci, 
atas jiwa-jiwa yang disaluti dalil busuk jahil...
agar aku jatuh terduduk tak mampu bangkit!

Aku maafkan Kamu...
walau atas ulahmu ku pernah dihukum masuk neraka oleh manusia...
merayu petunjuk lubang atau pintu tiada jawapan jitu...
dibiarkan sendirian agar mati kekeringan ketandusan kasih sayang manusia..
Namun aku bukan hidup dengan kasih-sayang mereka tapi kecintaan DIA...
Aku bangkit dan terus hidup kerana yg Esa...

Aku maafkan kamu...Tapi...
Andai benar doa yang teraniya didengari,
doaku tegar mahukan hati dan jiwa-jiwa yang diracuni itu disucikan
agar mereka tahu  aku bukan  sejahat yang disangkakan!
walau beribu tahun kan ku nantikan...
walau sampai ke akhirat kan kutuntut Pengadilan...

---Nukilan : Ayu Yayansmum ---


2 Sweet Words:

msredcheesecake said...

Berat bunyi nya tu.... Kisah benar ke?

Kalau benar hidup kerana DIA, nista manusia tak kan mengganggu hati kita.... Setiap kita mesti ada musibah....

Ruse Sulaiman said...

Inshaallah jika kita dipihak yg benar suatu masa kebenaran dpt dilihat. Allah ada.