Wednesday, September 19, 2012

Mahu cari Duit sebanyak Mungkin!

Assalamualaikum

Berusaha keras selagi terdaya, itu lar YM. Dalam kepala berpusing-pusing berfikir apa lagi yang YM mampu buat untuk mengisi Tabung Jantung Yayan.Setiap masa, setiap saat keep on thinking about where shud i get those Money a.s.a.p. 

Kalau orang lain berfikir untuk hidup kaya-raya, YM pula sibuk berfikir kos pembedahan Jantung Yayan.Kalau orang lain sibuk berangan nak hidup senang lenang, YM pula berangan bahagianya kalau YM sudah punya sekurang-kurangnya separuh daripada RM47 ribu itu, (^_^)

Tapi, YM tahu.Allah menduga kita mengikut kemampuan kita sebagai tanda kasih-Nya.Because of that, YM percaya insyaallah Allah pasti akan selalu bersama dengan YM.YM kene terus berusaha tanpa kenal apa tu erti putus asa, insyaallah. 

So, YM nak lipatgandakan lagi usaha YM. Apapun selagi halal sanggup YM buat untuk Jantung Yayan, (^_^). YM dah jadi blogger tapi masih blm boleh cash out lg, tgh buat bisnes headbands kecik2 but still tak banyak sangat membantu lagi.

So, my next step now is Join Shaklee. YM dah sah jadi Shaklee Independent Distributor (ID 889833) So, lepas ni, kawan-kawan jangan pelik pulak bila YM dok share macam-macam pasal produk Shaklee yer?

Nape Shaklee??? Jum baca pengalaman kawan baik YM masa sekolah menengah dulu....Leen , yang juga sorang blogger.

************************************************
Mengapa Shaklee?
(Pengalaman saya)

Setelah mengambil keputusan untuk berhenti kerja bulan Disember 2011, saya belum lagi menyertai Shaklee. Saya cuma menjalankan bisnes SweetBonda (penyusuan) sahaja. Walaubagaimanapun, saya masih belum 'sepenuh hati' menjalankan dan mendalami ilmu Shaklee ini kerana pada masa itu saya masih lagi cuba untuk 'menyesuaikan diri' dengan 'kehidupan baru' saya sebagai seorang surirumah. Walaubagaimanapun saya tetap mendapat bonus daripada Shaklee setiap bulan, kerana saya sendiri menggunakan produk Shaklee. Walaupun pada waktu itu saya cuma dapat 2 angka sahaja (2 angka pun sapa nak bagi free2 kan? hehe). Dan saya terus 'terlena' sehingga bulan Julai 2012. Alhamdulillah, bulan Julai saya melahirkan anak ke-4 saya. Dan dalam saya berpantang juga semangat saya sangat membara-bara.Dan akhirnya saya berjaya naik rank yang pertama! Dan hari ini (13 July 2012) alhamdulillah saya buat pertama kalinya berjaya mendapat bonus 4-angka saya!

Tidak perlu keluar mencari customer, cuma duduk di hadapan laptop sahaja!


Saya pemalu (*hehe). Saya tak pandai nak terangkan produk. Saya tak pandai nak pujuk-pujuk orang supaya membeli produk yang saya jual. Tapi di Shaklee (read: di kumpulan Euphoria), saya hanya perlu sharing dan 'cerita' sahaja pengalaman dan kebaikan Shaklee. Dan paling best, semuanya dibuat menggunakan jari jemari sahaja - iaitu menaip di laptop! Dan saya pasti anda juga mampu melakukannya.

Suplemen Shaklee adalah semulajadi selamat, berkesan, mesra alam dan terbukti selama lebih 50 tahun!

Bagi saya, sekiranya mahu menjual sesuatu produk atau barang, kita perlu menjual sesuatu yang berkualiti. Lebih-lebih lagi sesuatu yang perlu dimakan. Biarpun harganya sedikit mahal tapi ia datang dengan kualiti yang hebat dan terbukti selamat!

Jaringan Euphoria memberikan support dan guideline kepada ahli-ahlinya


Saya diberikan panduan dan sokongan motivasi daripada Master-Master kami yang sangat hebat! Ada antara mereka ini sudah mempunyai pendapatan mencecah 6 angka! Percayalah ianya tidak MUSTAHIL walaupun anda cuma seorang surirumah.

Bermula dengan modal serendah RM65 ataupun tanpa modal langsung
Mesti ramai yang tertanya-tanya bagaimana mahu menyertai Shaklee. 

Caranya senang sahaja. 

Kalau saya nak senaraikan ada banyak lagi sebab mengapa saya memilih Shaklee sebagai sumber pendapatan saya kini. Tapi harus diingatkan, bisnes ini bukan untuk orang-orang yang suka goyang kaki ya, kami cuma membantu 10% sahaja. 90% lagi adalah usaha anda sendiri!


Original Source : http://sweetbonda.blogspot.com 

***********************************************
Disebabkan dia kawan baik YM yang YM dah kenal almost 20 years, YM dah kenal sangat dia, YM yakin apa yang dia tulis bukanlah satu omongan kosong.

Insyaallah, andai ini jalan terbaik untuk YM dan Yayan, semoga Allah sentiasa bersama kami.

Amin....


17 Sweet Words:

fatin aziz said...

insyaAllah Tuhan akan permudahkan urusan akak..:)

boni kacak said...

gud luck kak.. tapi percayalah. apa2pun jua yang kita usahakan dengan niat yang baik, inshaAllah akan ada hasilnya nanti.. jangan berhenti berharap dan jangan berputus asa.. saya sentiasa support ym daripada belakang.

Leena said...

all the best YM

Riena Haiqal said...

InsyaAllah bila YM dah berusaha bersungguh2 tanpa kenal apa erti putus asa, Allah akan permudahkan segala urusan yang baik utk YM dan Yayan.. doa kami sentiasa mengiringi YM dan Yayan. semoga Yayan dimurahkan rezeki..

Cik Ai said...

insyaallah..
moga Allah permudahkan segala urusan YM..rezeki ada kat mn kan ..kalo mmg dh ditakdirkan rezki tu milik kita,insyaallah xkan ke mana :)

psst! doa yg terbaik tuk dak Yayan.muahh

Unknown said...

Insya Allah, ada rezeki untuk Yayan. Mamavogue akan sokong YM even Shaklee dekat je kat sini, dlm bangunan opis yg same..hihi

Mun said...

insyaallah... smga usaha berhasil :)

Mrs Velentine said...

good luck..moga di permurahkan rezeki,,syg yayan

Chic Na said...

yang penting terus berusaha.
moga semuanya dipermudahkan.

Unknown said...

mama yayan buat la tabung donate,mintak ngn wakil rakyat ke..47k banyaknyer nilainyer..semoga dipermudahkan segala usaha mama yayan nnt...aminn

Unknown said...

InsyaAllah Ayu.. Semoga Allah memberkati dan memberikan kemudahan.. :)

PearlKaz said...

Kak YM... nanti akak review tau product shaklee.. seblum ni saya pernah cuba soy protein.. makan sekali tu je. bila dah habis, lpas tu dah stop sbb tak tau nak cari supplier kat mana. hehe. since akak dah join shaklee, insyaAllah kalo boleh sy nak order kat akak. and that's the least i can do to help yayan as well.. :)

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

semoga urusan YM dipermudahkannya..Insyaallah

Mohamad Fathi said...

Duit tak kemana... Yang penting.. slow2 lah cari duit... coz duit ada dimana2 sahaja.. cuma halal n haram ja.. ^_^

Si Matatajam said...

Semoga Allah murahkan rezeki YM dengan bisnes baru ni yek...

Cikrosecute said...

insyaAllah Tuhan akan permudahkan urusan YM..:)

jamilahamzah said...

dah setahun lebih dah... tp saya baru kenal YM..hehe.. alhamdulillah Allah permudahkan jalan untuk YM dan yayan...