Saturday, January 5, 2013

Makanan Terbaik utk pembentukan Otak Bayi dlm kandungan

Assalamualaikum

Ibu-ibu yang hamil mesti nak tahu apa makanan yang terbaik utk Bayi dalam kandungan uols kan?Semestinya, kita mahukan yang terbaik utk anak-anak kita. 

Kali ni YM kongsikan info mengenai makanan yang terbaik yang perlu ibu-ibu hamil amalkan utk pembentukkan otak bayi dlm kandungan.

Protin adalah zat makanan asas bagi pembentukan otak bayi dalam kandungan. Ia boleh didapati dari berbagai sumber pemakanan di antaranya daging lembu atau kambing, ayam, ikan dan lain-lain jenis makanan laut, tauhu dan tempe (dari kacang soya), kacang hijau, susu dan produk-produk darinya, telur dan lain-lain.

Soya Shaklee yang diproses dengan begitu teliti sebab tu ia BERKUALITI TINGGI!Sangat sesuai utk Ibu Hamil.

Dari semua itu, ikan dan makanan dari kacang soya dan susu merupakan sumber protin yang mudah hazam dan diserap ke dalam saluran darah dan seterusnya dibekalkan kepada bayi dalam kandungan. Ada yang percaya makan lebih makanan dari kacang soya menghasilkan kulit bayi yang cantik ! Mungkin benar?

Minyak ikan
dipercayai juga penting bagi pembentukkan otak bayi. Makanlah minyak dan telur ikan dalam kadar yang lebih dari biasa mulai kandungan 5 bulan keatas. Amalan meratah ikan dan tahu juga baik bagi wanita-wanita hamil !



Minyak Ikan Shaklee a.k.a OmegaGuard
Credit : Blog Dr Hamid Arshat


Utk tempahan atau maklumat lanjut bagi 2 produk Shaklee kat atas tu, boleh contact YM ye.
 
  

0 Sweet Words: