Wednesday, March 26, 2014

MH370 : Lautan Hindi

Assalamualaikum

Selepas dikhabarkan tentang berita MH370 di Lautan Hindi,YM jadi sedih sangat.Tak terbayang camne la ahli keluarga mangsa, :( Bila disebut je ended kat lautan Hindi,YM teringat lirik lagu Iwan, "sedalam-dalamnya Lautan India,lagi dalam cintaku padanya".YM jadi curious nak tahu...selalunya kalau sesuatu tu disebut2 dalam lagu,mesti ada sesuatu yang unik tentangnya.

Rupanya,lautan India ni adalah Lautan ke-3 terbesar di dunia.Dan bila bercerita tentang lautan nieh,kalian sendiri boleh bayangkan kan?Jgn bayangkan ombak menghempas lembut ke pantai tu....imagine more than that, :( Takleh nak imagine?jum...korang tgk video kat bawah nieh...



Subhanallah!Allahuakhbar!Lihatlah betapa besar dan luasnya kekuasaan Allah tu...Tak terjangkau dek minda kita.Tengok video tu pun YM dah rasa lain macam,huhu.Allahurabbi...Pada sapa-sapa yang dok ngomel-ngomel nakal sebelum ni,yang dok bising2 nape tak jumpa2 lagi kapal gedabak besaqqq tu....u all shud see this.Can you imagine camne nak carik a.s.a.p dengan keadaan yang camni??

Yes, Technology is there,but of course technology pun ada limit.Semoga black box akan dijumpai dlm masa terdekat nieh.Kita sama-sama doakan semoga dipermudahkan pencarian bukti-bukti tu.Semoga penemuan bukti-bukti tersebut mampu menjawab segala spekulasi,tohmahan,fitnah atau apa shaja yang berkaitan dengan lebih baik.

Come!We pray together for ANSWERS from Allah swt if it is the best for all of us.Wallahualam.


4 Sweet Words:

Sheila Salim said...

Assalamualaikum kak yan. Allahuakbar! takut sangat tengok video ombak bergelora. Allahurabbi. semoga Allah SWT permudahkan urusan pencarian pesawat MAS mh370 dan kotak hitamnya...

*singgah menabung ford sini ~~~

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Mmg menyedihkan. Moga kotak hitam akan segera ditemui utk menghentikan segala tohmahan.

Unknown said...

simpati dengan keluarga penumpang dan anak kapal...apatah lagi dengan pasukan2 penyelamat yang sanggup menggadai nyawa untuk membantu dalam misi SAR ni..moga2 jawapannya akan ditemui kelak..sama2 berdoa..

Lyaa Suriany said...

kite tak sanggup nk klik video tu. sbb mcm gerun nk tgk.

tp mmg btl2 trkesan bila pm umum psl ended dkt lautan hindi tu. sampai menung dok ingat ingat