Tuesday, April 15, 2014

Jgn Biar org lain "rampas" impian anda!

Assalamualaikum

Pernah tak org lain memperlekehkan impian korang??Contohnya,kalau korang cakap, "aku nak ke Paris la tahun depan!"Pastu,member korang gelak terguling-guling kat korang sebab korang hanyalah kerani cabuk yang punya gaji RM1000++ je sebulan,pulak tu naik motor cabuk!penah??YM pernah je...hahaha!Siap cakap lagi,"ke Singapore pun tak penah!ada hati nak Ke paris!wakakaka!".Cisss!panas je telinga ni kan!Rasa mcm nak menyinghappp jek!

Tapi,kita diam.Mengiyakan apa je yang diorang cakap!Kita rasa ada betulnya di situ,sebab gaji kita bulan-bulan pun tak cukup.Huhuhu.Sedih kan?Tu pendapat YM dulu.Dulu laaa...dulu YM iyakan je apa org sekeliling cakap taw!Tapi,thru experince n reading, perspective YM berubah.Melalui pemerhatian drpd kisah di sebalik ramai kejayaan org lain,mata YM terbukak!Tiada apapun yang mustahil dlm hidup kita ni!Allah ciptakan kita sebgai Khalifah terhebat di muka bumi Dia nih.


Kita mampu capai apapun!Tapi dengan syarat kita jgn pedulikan apa yang org lain cakap tu dan terusss maju ke depan berusaha sehabis baik utk realisasikan impian kita tu!Tu yang paling penting.Tiada apapun yang kita tak mampu capai dalam dunia ni tapi kita perlu "yakin"kan diri kita sendiri!

Kalau kita terima apa yang org sekeliling kita cakap,perkataan-perkataan diorang tu kita akan teringat-ingat,bermain-main di kepala,dan minda kita akan terus "membenarkan" apa yang org lain cakap tu dan membuatkan tubuh badan kita juga mengiyakan semua tu!So,kita pun stop mengejar impian kita!Rugi kan?Padahal kemampuan kita mampu mengatasi apapun selain Kuasa Allah swt.


Kalau kalian ada impian, "lindungi" impian anda tu.jgn biarkan org lain rampas impian anda tu daripada anda!
Paling penting, anda perlu yakinkan diri anda yang anda mampu mencapai apapun walaupun di luar kepercayaan org lain!Inshaallah!


Video kat atas ni,seorang Violinist yang terkenal di dunia dengan trademark dia.Dulu,masa dia mula2 tunjukkn bakat dia pada dunia,ramai yang memperlekehkan dia.Bukan org-org biasa taw yg cakap,tapi juri-juri hebat lagi!Kalau dia berputus asa dan decide utk "dengar" apa yg org2 tu cakap,dia mungkin tak berada di tempat dia skrg kan?Video dia ditonton oleh jutaan org!

So...Never ever listen to others yang memperlekehkan impian anda ok?jadikan semua tu sebagai pembakar semangat!Kita mampu berjaya,cepat atau lambat tu bergantung pada usaha kita. :)




All the best All!Jum kita sama2 kejar impian kita!Take care!

7 Sweet Words:

Liyana Anuar said...

betul tu..xde ape yg mustahil..yg penting kena usaha kuat kan :)

Cho Zila said...

engkau boleh melakukan...
Tun Dr Mahathir pun dah cakap dulu2kan...
jadi jangan rasa rendah diri...

Unknown said...

yup betul...kalau dengar cakap orang sampai bila2 x maju dan maybe xkan mencapai impian kita pun..

Lyaa Suriany said...

Setuju dgn YM.

sebab tu lya prefer untuk xcite impian or ape2 je ngn org yg xbrapa rapat.
tkt kena lekeh. usaha sndiri , kalau dh berhasil baru kecoh.hehe

ewanthology said...

memang susah nak puaskan hati semua org.... so, dalam apa jua keadaan, buatlah sesuatu yg kita minat untuk kepuasan diri sendiri.

sal ya said...

Blm lg la kot. Sbb x pernah ckp kat org pn. Haha...

NoorVictory said...

Hehehe. Thumbs up banyak2 kali utk entry ni kak. Just what I need! :)