Thursday, June 19, 2014

Buang Toksin dalam badan!

Assalamualaikum



Korang tahu tak, 1 semburan racun serangga  ke atas sayuran ataupun buahan tu mengandungi 50 jenis racun di dalamnya!Amagaddd!! Sebab tu Org yang menyembur racun serangga ke atas sayuran dan buahan pun kena pakai penutup muka segala....takut terkena racun tu taw,bayangkan kita ni yang dok telan benda alah tu,euwwwww!Racun serangga membunuh serangga,kesannya pasti ada untuk kita gak!alahaiii.....sakit dada kalau baca hakikat sebenar dunia zaman sekarang banding ngan zaman mak ayah kita dulu.


Hakikat zaman sekarang...tu yg toksin bergantang2 dlm bdn kita,penyakit pun pelik2.Apa taknya, kita dok pump toksin hari-hari ke dalam badan kita tanpa kita sedari.Ni la harga yang harus kita bayar dengan kemajuan teknologi yang kadang-kadang membuatkan manusia bersikap terlalu tamak sehingga sanggup menggadaikan kesihatan orang lain.


Ok, ni info yang YM dapat dari internet sebagai panduan untuk kita memilih sayuran ataupun buahan ORGANIK.Organik ni maksudnya yang bebas daripada racun serangga.KIta boleh dapatkan sayuran/buahan organik ni daripada kedai-kedai organik ataupun daripada penjual2 sayuran/buahan yang tidak menggunakan racun serangga dan kita sangat pasti tentang tu.WORST tu menandakan kandungan racun serangga yang paling tinggi, so kalau boleh beli la yang organik.

YM selalu beli Bayam (spinach) hijau daripada pasar Tani yang mana petani-petani kecil ni menjual sayuran yang diorang tanam sendiri dan kita boleh lihat sayuran mereka tidaklah "segebu" seperti yang dijual di pasaraya-pasaraya besar.Hehehe.Daun-daun sayuran mereka ada yang berlubang-lubang,tanda serangan kecil sang serangga.YM pun suka beli sayur pucuk paku,pucuk ubi dan sayuran kampung yang lain.Lebih selamat begitu kan? :)

Selain tu,YM juga amalkan mengambil suplemen untuk proses detox atau membuang toksin daripada badan.Yelah,kita tak tahu apa yang kita makan sehari-hari tu rupanya mengandungi toksin.Kalau toksin itu dibiarkan kekal terus di dalam badan dan badan pulak tidak mampu untuk memproses toksin tersebut keluar daripada badan,maka di sini la masalah akan terjadi.Sakit itu dan ini.Kalau bagi tanda awal-awal takpe,maunya kalau dah kronik baru tahu,haaa!takut!Sad but True.

Sebab tu dah jadi macam satu keperluan untuk kita nyahkan toksin-toksin tu semua dari badan.Kita perlu buang toksin tu keluar dari badan dan kita perlu bantu badan kita untuk mengaktifkan proses membuang toksin tersebut.


DTX Complex = detox hati
Alfalfa Complex = detox darah
Herblax = detox usus

Ni adalah agen-agen detox yang YM sangat suka dan wajib ada kat rumah.Bukan sebab YM ni pengedar shaklee je,tapi disebabkan kesedaran YM tentang bahayanya toksin kalau dibiarkan mendap dalam badan. 

Sharing is caring.Semoga kita semua mampu hidup lbh sihat di zaman yg serba mencabar nih!Kalau berminat nak order agen-agen detox ni,contact YM ok? sms/whatsapp 011-21121422 utk pertanyaan/order.

Jaga diri baik-baik semua!



0 Sweet Words: