Tuesday, June 17, 2014

CARA MENURUNKAN KADAR KOLESTEROL ANDA!

Assalamualaikum

Baru je sampai semalam,hehe
Alhamdulillah...yang ditunggu-tunggu dah tiba.YM ni,kalau Shaklee lancarkan produk baru je,memang sangat excited nak mencuba.Yelah,kita yang nak menjual kan,so kita kena la tahu dulu cemana rasa dan kesannya.Bila dah tahu,senang la ahkak nak citer based on experience sendiri kan???tak gitu?

Nak tahu kenapa YM ataupun kita semua perlukan Phthocol-ST Shaklee ni???





See??Takut kan?Penyakit yang boleh kita dapat dengan tahap kolesterol yang tinggi ni sangat-sangat menakutkan.Kadang-kadang penyakit tu kita tak tahu pun ada selama ni kat kita,tetiba je kena serangan taw!nauzubillah.

Ok....meh YM kenalkan meh lebih detail lagi pasal si encemboi ni...

KEISTIMEWAAN PHYTHOCOL-ST SHAKLEE
  • Ia makanan tambahan yang diformulasi berasaskan bahan-bahan yang telah terbukti secara klinikal berkesan untuk penyekatan penyerapan kolesterol dan merendahkan paras kolesterol LDL.
  • Dirumus dari beberapa jenis fitosterol asli yang aktif daripada tumbuhan, buahan, sayuran dan bijirin.
  • Lengkap dengan 2,000 mg fitosterol tumbuhan setiap hari,yakni bersamaan dengan 200 batang lobak, atau 70 keping roti gandum asli atau 425 biji tomoto. Jika anda mampu makan semua tadi, berkemungkinana anda tidak perlukan Phytocol-ST di sisi.
  • 80 kajian klinikal telah membuktikan fitosterol mampu mengurangkan paras kolestrol LDL.
  • Ia membekalkan100% nilai fitosterol harian sepertimana disyorkan Institut Kesihatan Kebangsaan (NIH).
  • Ia semulajadi, tiada pengawet, pewarna, perisa atau pemani Tiruan.
  • Disahkan HALAL.

Bagaimana Fitosterol Dalam Phytocol-ST Berfungsi?
  • Secara mudah, fitosterol akan berlumba dengan kolestrol untuk mencari tapak serapan.Jika lebih banyak fitosterol yang 'menang' dan menapak di tapak serapan, ini bermakna berkuranglah kolestrol yang akan terserap di dalam saluran darah.
  • Bayangkan jika kolesterol berlumba-lumba masuk ke dalam saluran darah.Ia akan menyumbat saluran darah dan kita sangat berrisiko untuk terkena serangan jantung atau terkena strok.
  • Melainkan kalau kita mampu makan apa yang YM sebutkan kat atas seperti 425 biji tomato setiap hari.
  • Lebih banyak fitosterol, makin kurang kolestrol terserap. Dan paras LDL juga akan menurun. Ubat kolestrol tinggi yang diambil sekarang juga mungkin boleh dikurangkan.


So,kalau kita rasa apa yang kita makan mengandungi bahan-bahan berlemak yang tidak sihat,sangat penting la kita mengambil Phytocol-ST Shaklee ni taw.Kalau kita mampu amalkan setiap hari,lagii bagus!

Nak hidup lebih sihat dengan kadar kolesterol yang baik??jumm, kita amalkan pemakanan yang sihat,bersenam dan mengamalkan suplemen semulajadi yang terbaik ini,inshaallah!

Kalau berminat,contact je YM ok? sms/whatsapp 011-2112 1422 utk segala pertanyaan/tempahan mengenai produk Shaklee.Penghantaran YM buat ke seluruh Malaysia,dun worry.

Till then,Take Care yourself everyone!

0 Sweet Words: