Thursday, September 18, 2014

Kayap : vitamin & minerals utk proses pemulihan

Bismillah

Alahai....siannya kat kawan YM.Dia mengadu dia kena penyakit Herpes Zoster.Apa tu Herpes Zoster?Ok,Herpes Zoster tu dalam bahasa Melayunya dikenali sebagai Kayap.Kayap ni memang antara penyakit yang sangat kita geruni kan?Especially kalau ladies yang terkena penyakit nih,ya Allah sure stress sangat-sangat kan?Ish...YM tak terbayang la apa yang kawan-kawan YM rasa bila terkena penyakit kayap nih sebab YM memang tak pernah melalui.Nauzubillah.Mendengar pengalaman kawan-kawan sudah cukup membuatkan YM takut.

Apa itu Kayap?? 

Sebenarnya Penyakit kayap ni terjadi hasil daripada kesinambungan penyakit cacar air yang pernah kita alami sebelum ni.Sebaik sahaja kita pulih daripada penyakit cacar air, virus tu tak dihapuskan daripada badan malah dikatakan "tidur" kat dlm badan kita sebab tu ia boleh menyebabkan kayap sekiranya sistem imuniti badan kita sangat lemah dan kita berada di dalam keadaan stress.Maka terjadinya kayap nih.

Kayap
Penyakit kayap ni akan membuatkan kita rasa miang,gatal-gatal,rimas satu badan dan melepuh-lepuh.Keadaan sebegini sememangnya sangat merimaskan.Lebih-lebih lagi kalau jenis Kayap Ular.Kayap Ular ni jenis yang paling digeruni lebih-lebih lagi masyarakat kampung kerana dipercayai terjadi di atas perbuatan dengki dan iri hati (wallahualam).Berdasarkan pengalaman orang2 sebelum ni,pengalaman terkena kayap ular ni adalah satu pengalaman yg sangat mengerikan.Kulit mengelembung dan kemudian melepuh-lepuh dan kelihatan seperti kanser kulit yang bernanah.Sedih kan?huhu.Dengar kata, mengikut kepercayaan masyarakat kampung, kalau kayap tersebut bersambung ia boleh mengundang maut,nauzubillah.

Rawatan Moden & Alternatif utk penyakit Kayap

Sekiranya penyakit ini terjadi kepada anda ataupun anak-anak anda,jangan panik,penawar kayap ni pasti ada.Inshallah penawar kayap ni dah semakin meluas sekarang berbanding zaman nenek moyang kita dulu di mana mereka cuma ada pilihan utk mendapatkan penawar kayap dengan dukun atau pawang kan?

First of all, dapatkanlah nasihat doktor dengan segera.Inshaallah ada rawatan untuk penyakit Herpes Zoster ni.Dah ada ubat yang boleh anda peroleh daripada doktor.

Untuk membantu proses pemulihan anda, kami di Shaklee juga menawarkan beberapa jenis suplemen untuk kalian yang boleh diambil bersama-sama ubatan anda.Oleh kerana penyakit ini terjadi disebabkan oleh sistem imuniti badan yang lemah jadi saya YM akan mencadangkan suplemen yang lebih fokus kepada proses menaikkn sistem imuniti badan anda untuk menjadi lebih baik melawan penyakit tersebut dan inshaallah menjadi penawar kayap anda.

1. Vivix Shaklee - ia membantu untuk memperbaiki DNA di dalam badan kita dan juga mempunyai antioksidan yang sangat tinggi untuk membantu menaikkn sistem imuniti badan melawan penyakit.


Testimoni Pengguna Vivix utk Kayap
2. Zinc Complex - membantu pengeluaran kelenjar Thymus yang mengeluarkan T-cells untuk menentang sel-sel jahat daripada merebak dan menghalang jangkitan penyakit.Juga sangat bagus untuk mempercepatkan pemulihan luka dan kulit.Membantu mempertingkat sistem imuniti badan juga menentang penyakit.

3. Vitamin C Sustained released (+ bioflavonoids) - mempercepatkan pemulihan luka dan mengurangkan gejala infeksi pada luka.Juga menaikkan imuniti badan agar infeksi kayap tidak merebak.Di dalam vitamin C shaklee ni terdapat satu kandungan yang dikenali sebagai biofalvonoids yang sangat penting untuk memastikan penyerapan vitamin C ke dalam badan menjadi lebih optimum agar proses pemulihan menjadi lebih pantas.
4. Nutriferon Shaklee - Suplemen ini tertumpu kepada pengaktifan lebih banyak interferon-interferon di dalam badan.Apa pentingnya interferon2 ni??interferon ini lah yang bertanggungjawab menggerakkan ke semua agen sistem imuniti badan manusia.So, lebih banyak interferon yang "alert", sistem imuniti badan manusia lebih peka menentang penyakit mahupun jangkitan.

5. B complex Shaklee - Kayap juga sering dikaitkan dengan "stress". Gejala kayap ini mampu dikurangkan daripada menjadi-jadi sekiranya level stress kita terkawal.So, vitamin B complex ni bertindak untuk mengurangkan kesan stress kepada badan kita begitu juga dengan tidur yang lebih baik dan pemikiran yang lebih positif.B complex shaklee lengkap dengan semua jenis kumpulan vitamins B yang sgt2 penting (B1,B2,B3,B6,B9,B12).Kumpulan vitamin B ni sangat penting untuk sistem saraf manusia dan juga penghasilan "seratonin" (sejenis hormone yang dilepaskan ke dlm otak supaya kita rasa gembira,tenang dan positif)

Gabungan kelima-lima suplemen ni inshaallah akan membantu kawan-kawan yang ada masalah ni.Setiap penyakit pasti ada penawarnya,yang penting kita tak pernah putus asa untuk berusaha.Jangan biarkan penyakit menguasai kita tapi kita yang harus bangkit melawan dan menguasai penyakit tersebut. Kalau kawan-kawan berminat untuk membantu diri sendiri ataupun ahli keluarga,kawan-kawan kalian dengan suplemen shaklee,contact je YM k?

Be well,frens....

                                                  

3 Sweet Words:

mila said...

kakak sy pnh kena msa dia skolah menengah..tp mjr x sempat bercntum lagi..rawat dgn arwah pkck tu..elok je lps tu.

Jamian Sarif said...

done follow u...follow me back...
www.jaymiee.com

tq

Unknown said...

as salam. kayap ni mak saya pernah kena dulu balik dari China. maybe bedsheet dorang x basuh bersih kan.. kesian tgk muka mak..habis bengkak...

baguslahkan ada vivix utk penawar. risau melarat jer kan.

jemput dtg blog kita

www.bidadarigojes.blogspot.com