Saturday, January 10, 2015

Sediakan Payung Sebelum Hujan!

Bismillah

Kejadian Banjir teruk baru-baru ni di Pantai Timur memang betul-betul membuka mata YM.Tahun 2013 banjir di Terengganu agak teruk juga,tapi banjir di Kelantan tahun 2014 ni memang betul-betul membuatkan YM berfikir.

Source : Google
YM ni stay Pantai Timur -Terengganu.So,bila jadi banjir yang agak buruk nih sampai rumah hilang lesap macam tu je,tinggal sehelai sepinggang,Allahu rabbi.... YM terfikir,camne la nak mulakan hidup bermula dengan 0.Nak-nak kalau yang memang selama ni takde saving langsung kan?Allah...Allah.... macamana la agaknya tu.

So,azam baru tahun 2015 YM ni,YM nak belajar untuk berjimat cermat dan membuat sebanyak mungkin simpanan untuk masa depan coz kita tak tahu apa akan jadi di masa akan datang kan?YM ni yang stay Pantai Timur ni lagi la,memang sangat terdedah dengan kejadian banjir ni saban tahun cuma maybe kami masih bernasib baik sebab tak pernah lagi melalui musibah sebegini.


Sediakan Payung sebelum Hujan.

Yes....indeed.Ni yang perlu YM buat.Sepatutnya sejak dulu lagi,tapi yelah...dah nama pun manusia,kdg2 lupa.Bila Allah hantar ujian,barulah mula beringat-ingat.But,better Late than Never betul tak?

All the best to Me! Inshaallah.

                                                  

0 Sweet Words: