Wednesday, May 2, 2012

Duduk yang berMakna!

Assalamualaikum...

Sekadar mengingatkan kawan-kawan & juga diri sendiri...




TAHUKAH KALIAN.....

MAKNA Doa duduk antara 2 Sujud yang kita selalu baca laju2..??

Rabbighfirli (Tuhanku, ampuni aku)

Warhamni (sayangi aku)

Wajburnii (Tutuplah aib-aibku)

Warfa’nii (Angkatlah darjatku)

Warzuqnii (Berilah aku rezeki)

Wahdinii (Berilah aku petunjuk)

Wa’Aafinii (Sihatkan aku)

Wa’fuannii (Maafkan aku)


Besarnya MAKNA Doa yang kita lupakan...


Semoga kita selalu membaca doa ini dengan penuh khusyuk & tawadhuk supaya segala doa 

kita didengari oleh Pencipta kita, amin...



6 Sweet Words:

Unknown said...

terima kasih atas peringatan tersebut...

Prettywrite said...

bila da tahu maksud bacaan ni..nak nangis pun ya..selama ni tak pernah ambik tahu..huhu..doa rupanya kan..

Cikrosecute said...

Betul tue...info yg sangat menarik untuk kita renungkan...

Aine Ainun said...

ya...
kalo kita hayati maksud setiap bacaan dalam solat mmg bermakna..n lebih khusyuk...

Ciktie said...

terima kasih gan info nie..

Ciktie said...

mekasih..