Monday, October 8, 2012

Kenapa pilih SHAKLEE????

Assalamualaikum

Bila YM start guna Shaklee Products, ada juga beberapa org yang questioned YM, "okay ke?", "tak bahaya ke?". Masa tu YM just buat silent.Tak jawab apa2 la coz bagi YM mungkin masih terlalu awal untuk YM defends Shaklee. Tapi, after a month YM guna produk Shaklee (selepas mengalami sakit2 yang sudah tidak tertahan), YM dapat rasa kelainan produk ini. Badan2 yang dulunya sentiasa sakit, lenguh-lenguh sehingga menganggu aktiviti seharian hilang macam tu je, syukur alhamdulillah.Semua ni jadi atas izin Allah swt jugak.

Disebabkan tu, YM yakin untuk terus sign up jadi Independent Distributer. YM yakin yang produk Shaklee ialah produk yang semulajadi dan yang paling penting selamat.Kalau tak, takkan la produk ni boleh bertahan selama lebih daripada 55tahun. Disebabkan apa yang YM rasai juga la membuatkan YM nak berkongsi kebaikan produk ini pada semua orang. YM juga nak orang lain rasa lebih sihat macam apa yang YM rasai.

Di bawah ni statement Sifu YM yang sangat YM adore, Master Lyna.

Berbalik kepada konsep vitamin semulajadi dan sintetik.. nak buat vitamin sintetik ni mudah je berbanding vitamin semulajadi. Tak perlu nak bercucuk tanam bagai… Semua formulation buat dalam lab je. Tik tok tik tok, siap satu produk. Lepas tu keluar dalam paper ‘Pengambilan suplemen membahayakan kesihatan’. Mana tidaknya… makan vitamin SINTETIK yang dibuat dari CHEMICAL!

Begitu jugaklah produk2 rumah seperti sabun, detergen, pencuci lantai, kosmetik dan sebagainya… Memang takleh lari.. ya. Misalnya untuk anti-bakteria dalam sabun pencuci kena guna sejenis bahan kimia – triclosan. 
Triclosan adalah bahan yang bagus untuk anti-bakteria sebab dia boleh bertahan lama di kulit kita. Tapi… KESAN SAMPINGAN dia! Boleh membawa kanser bila ia bertindakbalas dengan air paip (dalam jangkamasa lama). What??? 
Dah cuci muka mestilah kena basuh dengan air paip, kan?

Hmmm… jadi fikir2kanlah. Bukan saja demi keselamatan diri kita, malah anak2 dan bumi amnya.
Bila kita cuci2 dengan bahan kimia tu.. bahan2 tu mengalir ke longkang2.. dan seterusnya ke mana? Penuh bahan kimia kat bumi kita ni.

Jadi saya memang yakin dan suka sangat dengan produk Shaklee.. tiada bahan kimia, bersih dan semestinya HALAL!

So, Kalau Kawan-kawan semua berminat nak tahu lebih lanjut lagi tentang Produk Shaklee, boleh contact YM yer.Produk Shaklee merangkumi semua, termasuklah supplement utk kesihatan, produk penjagaan kulit mahupun produk penjagaan kebersihan rumah.

SMS 013-2905020 (AYU)


5 Sweet Words:

Unknown said...

rajinnyer mama yayan berniaga..gud luck mama!..

neni support moral je..x beli lagi tau..hehe

Riena Haiqal said...

nanti mo beli utk penjagaan kulit dan dan kesihatan.. (^_^)

Miss N™ said...

cepat2..sape lambat tak dapat.. :)

boni kacak said...

InsyaAllah YM. kalau ada rezeki lebih nanti, saya ingat nak sambar jugak... sebab baik utk kesihatan.lagipun, badan saya sekarang da mula rasa sakit2

Lynn Huraiza said...

dulu beli sebab susukan qaleesya...nanti nak beli juga lagi utk set pantang...