Tuesday, October 16, 2012

Vitamin C untuk Ibu Mengandung

Assalamualaikum...

Ada yang bertanya pada YM, boleh ke wanita mengandung ambik vit C Shaklee. Jawapan YM, yes, boleh...coz Vit C Shaklee ni bukannya ubat, tapi makanan tambahan.Makanan tambahan yang sangat bagus sebab ianya semulajadi dan bukan sintetik.

Kenapa Preggy Mommy perlukan Vit C?Coz Imuniti badan wanita agak menurun ketika mereka hamil menyebabkan mereka mudah mendapat jangkitan, seperti selesema, demam dan lain-lain lagi.Teringat lagi time YM preggy dulu, selalu jugak selsema, huhu.

Pengambilannya mampu membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel sel darah putih menentang bakteria dan kuman sekaligus mengukuhkan sistem imun badan.

YM teringat kata-kata doktor time YM buat monthly checkup time preggy yayan.Doktor detect thru urine test,YM terkena jangkitan. So, Doctor bagi YM ubat utk YM consume selama seminggu,so that bacteria tu tak berkembang. Katanya, bahaya kalau bacteria tu berkembang coz akan bagi effect pada baby. Risauuuuu YM masa tuh.


YM pun tak tahu la samada itu ada kaitannya dengan penyakit Yayan atau tak coz YM sendiri tidak dapat penjelasan yang kukuh daripada doktor tentang punca / bagaimana terjadinya penyakit Yayan.YM buat research kat internet pun, takde explaination yang jelas tentang itu.Banyak sangat khilaf.

Tapi, yelah.Everything happen for a reason. Ada hikmah. So, as a friend YM just nak berpesan pada kawan-kawan YM yang preggy atau plan nak preggy, makanlah supplement yang semulajadi dan selamat untuk pastikan kesihatan anda dan juga anak anda.

Mungkin buat masa ni anda habiskan beratus ringgit utk kesihatan, TAKPE...Coz jangan sampai anda kena habiskan berpuluh ribu di masa akan datang semuanya kerana anda rasa mungkin handbag, baju, tudung, barang kemas dan lain2 lebih penting daripada kesihatan anda pada waktu ini.

Zaman dah berubah. Mungkin zaman mak ayah kita dulu, takdelah penyakit pelik2 coz bahan kimia everything belum berleluasa lagi. But,nowadays?sendiri maw ingat la kan?sana-sini kot pencemaran.Food lagik?

YM bercakap atas dasar pengalaman.Bila anak kita sakit, bukan sahaja menelan belanja yang sangat besar, tapi melihat mereka melalui hari-hari getir itu membuatkan hati kita seperti ditoreh-toreh, ditusuk-tusuk dan believe me, airmata adalah peneman kita yang paling setia!Percayalah!

Contact YM utk maklumat lanjut / konsultasi percuma mengenai produk Shaklee yang mana sesuai utk masalah anda ;-

SMS 013-2905020



7 Sweet Words:

Miss N™ said...

Rugi kalau ibu2 yg hamil xamik makanan tmbhan ni kan..

boni kacak said...

setuju tu..sekarang ni 80% apa yang kita makan, semuanya berkimia...

faiq said...

hehe..blom kawin lg

IntaNBerliaN said...

a'aa vit c mmg pnting utk ibu hamil.. ;-)

Myra Jay said...

Vit C sesuai untuk semua especially ibu mengandung kan YM :)


Myra singgah pagi sambil jenguk Hotlink jap :D

Unknown said...

yupp shaklee d best...just nak tnya vit C tu mkn slps mkn ek...then vit E plask sblm mkn?...mood confius jap huhuhu

syakirah izwanie said...

Hai Hai. Dah habis exam. Singgah sini :p Hehehe