Sunday, October 7, 2012

Tak Adil Bandingkan Vit C Shaklee vs Vit C Klinik

Assalamualaikum
Nak Repeat Kata-kata Sifu YM kat Facebook bila dia membantu YM menjawab soalan yng agak tough untuk Newbie mcm YM nie, huhu. Sebelum ni ada yang bagi statement dengan YM, Vitamin C Shaklee ni sama je dengan Vitamin C kat klinik tu.So, buat apa nak keluarkan duit beli Vit C, Free of charge je yang kat klinik tu.

 Then, ini jawapan yang dia berikan....
Tak adil rasanya nak bandingkan vitamin c klinik ngan vitamin c shaklee.. Walaupun ianya benda yang sama pasti ada yang berbeza.. Harga berbeza atas sebab banyak perkara.. Mungkin kerana vitamin A ni banyak dilakukan research ke atasnya dan ada penambahan (extra ingredients) yang lebih daripada vitamin B. Mungkin vitamin A ini ada kelebihan dari segi keupayaan penyerapannya berbanding vitamin B. 
Sebagai analogi, di Malaysia ada banyak MPV. Semuanya sama - ada 7 seater, besar etc. Tapi nak bandingkan Exora dengan Estima sangat tak adil. Proton mungkin kurang dari segi teknologinya berbanding Toyota. Estima mungkin lebih besar enjinnya, lebih luas, lebih selesa berbanding Exora (maaf bukan nak merendah2kan Proton ya). Jadi terpulang kepada setiap individu untuk mahu memilih yang mana satu. 
Cuma pesan saya Vitamin C adalah sesuatu yang dimakan untuk kesihatan tubuh kita. Jadi sebaik2nya pilihlah yang selamat, semulajadi dan halal. Dan vitamin C Shaklee tidaklah semahal vitamin2 lain di luar sana kalau nak dibandingkan segala kelebihan yang ada pada vitamin C Shaklee itu sendiri. Kalau ditolak bahagi pun sebiji cuma rm0.50 sen sebiji sahaja. Jadi terpulang pada badan masing-masing samada mahu vitamin yang sintetik dan mahal ataupun vitamin yang selamat, semulajadi dan murah! 
Mmg sangat adore the way she put the words taw!seriously.:)

3 Sweet Words:

kinara kinatara said...

oh...kina x reti sangat bab2 nyh:)

Si Matatajam said...

Betoi tu....pilih yg selamat Dan dapat kelulusan KKM...

Miss N™ said...

betul..dah suke bila contoh perbandingan kereta MPV tu.. mmg sgt tidak adillahkan...