Sunday, October 21, 2012

Vitamin C Shaklee memang berbeza dengan yang lain!

Assalamualaikum

Sekarang ni memang sana-sini orang sebut pasal vitamin C. Baguslah, dah ramai sedar tentang kepentingan supplemen dalam kehidupan kita. Antara banyak2 vitamin, vitamin C la yang paling banyak dijalankan kajian ke atasnya berbanding vitamin lain disebabkan reputasinya yang mampu merawat pelbagai penyakit.That's y, Vitamin C Pemesss!(^_^)


Di ShakleeVitamin C dikenali sebagai Vit C Sustained Released  500mg

Apa itu Sustained Released??

Sustained Released bermaksud pembebasan secara berterusan. Vit C Shaklee mempunyai teknologi pembebasan berterusan secara semulajadi. Teknologi ini sangat diperlukan kerana, vitamin c sangat mudah rosak di dalam tubuh badan manusia. Jadi, dengan adanya teknologi ini, maka kita mampu mendapat manfaat vit c secara berterusan kerana setiap jam 100mg vit c akan dilepaskan.

Setiap tablet vitamin C bersamaan dengan khasiat 7.5biji Oren!
bayangkan!dengan mengambil 1 tablet anda telah mendapat khasiat seperti memakan 7 setengah biji Oren!How cool is that!

Manfaat utama Vit C Shaklee

1. Membentuk kolagen - kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Oleh itu, ia mampu mengurangkan kedut dan menghalang otot menjadi lembik.

2. Memperbaiki simptom pendarahan - kekurangan vit c adalah penyebab gusi berdarah, lebam di kulit, pemulihan kecederaan yang lambat, kulit kering, ruam & kulit kasar.

3. Peningkatan sistem imun - Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, mempertingkatkan alergi hidung dan kulit, asthma. Ia juga menyingkatkan waktu pemulihan dan mengurangkan simptom flu dan selsema.

4. Memerangi kanser - I adalah satu-satunya anti oksidan yang berkuasa, mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan meransang pengeluaran T-cells untuk melawan sel-sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh kita dengan berkesan. ia juga mampu menghapuskan radikal bebas sebelum menyerang sel-sel kita.

5. Mencantikkan kulit : Ambil vitamin c setiap hari untuk kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukkan pigmen. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat.

6. Memperbaiki Insomnia - Ia mmeperbaiki imsomnia, stress dan masalah berkaitan mental seperti keresahan.

7. Mengekalkan kolesterol sihat - Ia mampu mengurangkan kolesterol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghindarkan arteriosclerosis, thrombus, menghalang pendarahan dalaman, hidung berdarah, pendarahan serebral dan skurvi.

Wahhh!Banyak manfaat Vit C Shaklee ni kan???
So?? Apalagi?Jum  tempah dengan YM!

Your Shaklee Independent Distributor; 
♥ Siti Ayu Zuati a.k.a Yayansmum (ID 889833)

♥ SMS (preferred) : 013-2905020
♥ Email: yayansmum@gmail.com



5 Sweet Words:

boni kacak said...

wah...memang terbaeekkk..hehe

Miss N™ said...

sangat terbaikkk..!

Riena Haiqal said...

produk terbaikkk

Deq's Qienz said...

Alamak di sini upenya klebihannya.macam bagus je.

Cik Ai said...

dah lama x juguk Ym..
Ym sihat?
rs berminat..nti ai sms Ym eh :)